Наскільки безбар'єрний освітній простір нашої громади?
9 грудня на базі Хотівського академічного ліцею ім. Левка Лук’яненка відбулося засідання круглого столу з метою реалізації Національної стратегії безбар'єрності, ініційованої Президентом України (Указ № 533/2020) в рамках інформаційної кампанії «Для дітей суспільство без бар’єрів» під патронатом дружини Президента Олени Зеленської.
В засіданні взяли участь Наталя Неруш – директор Хотівського академічного ліцею ім. Левка Лук’яненка, Людмила Крюкова – директор КЗ «Інклюзивно-ресурсний центр» Феодосіївської сільської ради, заступники директорів закладів загальної середньої освіти, вихователі-методисти дошкільних закладів, вчителі інклюзивних класів, асистенти вчителів інклюзивних класів, вчителі-логопеди, практичний психолог та батьки дітей з особливими освітніми потребами.
Обговорили основні бар’єри в освітньому просторі нашої громади: брак спеціалістів (асистентів вчителів, вчителів-логопедів, практичних психологів, корекційних педагогів, дефектологів), відсутність належно обладнаних ресурсних кімнат, оснащення кабінетів спеціалістів, недоліки в архітектурній доступності до об’єктів інфраструктури тощо.
У Феодосіївській громаді уже зроблено немало кроків для покращення ситуації. Зокрема готується до відкриття комунальний заклад «Інклюзивно-ресурсний центр» Феодосіївської сільської ради, на базі якого будуть надаватися корекційно-розвиткові послуги дітям з труднощами фізичного та психологічного розвитку та їх супровід під час освітнього процесу.
«Важливо кожному долучатися до розбудови безбар’єрного простору та робити все можливе, щоб всі діти почували себе потрібними, огорнутими турботою, а також мали рівний доступ до освіти та участі у суспільному житті», - коментує директор «Інклюзивно-ресурсного центру» Людмила Крюкова.
В школах громади створено умови для інклюзивного навчання 7 дітей з особливими освітніми потребами, батьки яких зверталися з відповідними заявами до шкільних адміністрацій.
Для цього в закладах освіти відкриті інклюзивні класи, введено ставки асистентів вчителів, сформовано команди психолого-педагогічного супроводу кожної інклюзивної дитини, надаються корекційно-розвиткові послуги.
Мета громади – продемонструвати, що тільки через розбудову інклюзивного та безбар’єрного суспільства можна створити належні умови для розвитку кожної дитини, а також забезпечити її включення в активне життя навчального закладу, громади та суспільства.
Ми, як дорослі, маємо будувати безбар’єрне суспільство для кожної дитини.