У громаді відкрили Інклюзивно-ресурсний центр

Дата: 14.02.2022 09:28
Кількість переглядів: 1265

 

З 1 січня 2022 року свою роботу розпочав новий комунальний заклад Феодосіївської сільської ради - Інклюзивно-ресурсний центр (далі - ІРЦ). Його основним завданням є забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами на здобуття освіти у рівних з іншими учнями умовах. Для цього фахівці Центру не лише проводять комплексну оцінку розвитку дитини та забезпечують їй відповідний кваліфікований супровід, але й надають рекомендації закладам освіти щодо програми навчання та розроблення індивідуальних програм розвитку.

Фото без опису

У школах та дитсадках нашої громади за інклюзивною формою навчається 7 дітей, ще 4 - в процесі діагностичного вивчення. Держава передбачає кошти для їх супроводу із субвенції на підтримку інклюзивного навчання: доплата педагогам за роботу в інклюзивних класах, оплата корекційно-розвиткових занять та закупівля обладнання і дидактичних матеріалів.

Фахівці ІРЦ, на прохання батьків, здійснюють комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини з особливими освітніми потребами. І уже на її основі призначають індивідуальний  кваліфікований супровід, який складається з надання рекомендацій закладам освіти, де навчається дитина, консультування батьків щодо особливостей її розвитку, визначають потребу в асистенті учня чи його супроводі та безпосередньо надають корекційно-розвиткові послуги.

Важливим моментом у роботі фахівців ІРЦ є надання консультативної, психологічної допомоги батькам дітей з ООП у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку їх дитини та підвищенні обізнаності щодо організації їх навчання та виховання.

Директор ІРЦ - Людмила Крюкова. Нині вона уже встигла налагодити співпрацю з усіма закладами дошкільної та загальної середньої освіти з метою надання консультативної роботи керівникам, педагогічним працівникам, фахівцям, батькам дітей з ООП щодо організації корекційної допомоги таким дітям в закладах освіти Феодосіївської громади.

ІРЦ співпрацює зі службою у справах дітей, відділом соціального захисту населення та закладами охорони здоров’я з метою виявлення дітей з особливостями розвитку та надання їм кваліфікованої допомоги.

За перший місяць роботи фахівці закладу вже встигли провести 8 комплексних оцінок розвитку дітей з ООП, батьки яких звернулись до ІРЦ.

Фото без опису

Людмила Крюкова - директор ІРЦ.

Досвід роботи на посаді практичного психолога Києво-Святошинського районного навчально-методичного центру практичної психології та дошкільних навчальних закладів (21 рік).

Має кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» та звання «практичний психолог-методист».

Консультант психолого-медико-педагогічної консультації (17 років).

“Працюючи на посаді практичного психолога та консультанта ПМПК чи не щодня зустрічалася з родинами, які виховують дітей із порушеннями психічного чи сенсорного розвитку. На їх долю випало нелегке випробування, що кардинально змінює життя, устрій, стосунки, мотиви в родині і її найближчому оточенні. На їх тернистому шляху «лікарні-центри-соцзабези-виконкоми-інші» на той час доводилося часто чути слова вдячності за пораду, підказку, спрямування до спеціалістів чи рекомендацію.

Це навчило мене не лише співчувати чужій біді, а й надавати змістовну консультацію батькам, здійснювати діагностичне вивчення особливостей розвитку пізнавальної, емоційно-вольової та соціально-педагогічної сфери дитини, допомагати педагогам в організації навчально-виховного процесу з дітьми, що мають особливості розвитку.

Особливу увагу я приділяла виявленню дітей з особливими освітніми потребами раннього віку, ділилася своїм досвідом з колегами – практичними психологами ЗДО та вчителями-логопедами закладів освіти району. З цієї тематики провела багато семінарів - практикумів, круглих столів, тренінгових занять з практичними психологами, вчителями-логопедами, вихователями, батьками.

Для цього проходила додаткове навчання й опанувала сучасні технології «Психосоматика», «Арт-терапія», «Школа порозуміння», «Наративна психологія», «Сімейні цінності» «Освіта дітей з ментальними порушеннями» (наявні сертифікати).

Здобула навички роботи з нормативно-правовою документацією, методичними посібниками, базами даних, навчилася ділового спілкування та організації й плануванню діяльності у методичній роботі.

Виконуючи роботу керівника методичного об’єднання практичних психологів та соціальних педагогів закладів дошкільної освіти сприяла збагаченню та найкращому використанню знань і досвіду працівників.” - ділиться своїм досвідом Людмила Крюкова.

 

Стратегію розвитку комунального закладу «Інклюзивно-ресурсний центр» Феодосіївської сільської ради вбачає у:

- забезпеченні права доступу до освіти дітей з особливостями психофізичного розвитку, створенні ефективних умов для забезпечення інтелектуального, соціального, морального і фізичного розвитку кожної особистості;

- Подоланні психологічного бар'єра неприйняття дитини з інвалідністю чи з особливостями розвитку у колективі однокласників, їх батьків, педагогів. Формуванні в громадах системи цінностей, що викликають співчуття, милосердя, співучасть, взаємодопомогу, доброту.

- орієнтації на ефективне використання збережених систем і функцій дитини з ООП, здатних взяти на себе компенсаторно-корекційне навантаження, цілеспрямованому розвитку психічних процесів, що обумовлюють рівень опанування знань, умінь і навичок та відповідну освіченість дитини, її інтеграцію в суспільство.

- Сприянні та розвитку інклюзивного простору в закладах дошкільної та середньої освіти територіальної громади, допомозі командам психолого-педагогічного супроводу закладів освіти в організації навчально-виховного процесу дитини з особливостями розвитку у пошуках гнучких і цікавих методів та прийомів подачі матеріалу, оцінюванні, врахуванні сильних сторін та потреб учня.

- Співпраці з провідними науково-педагогічними установами та фахівцями в галузі спеціальної педагогіки та психології, корекційної освіти з метою впровадження нових ефективних технологій навчання та інтеграції дітей, що мають порушення розвитку.

Фото без опису

Давиденко Оксана - практичний психолог.

  • Володіє психодіагностичним інструментарієм по визначенню готовності дітей до навчання в школі.
  • Володіє методами арттерапії та психоматики.
  • Займається профорієнтацією старшокласників.
  • Проводить просвітницьку діяльність з батьками.
  • Проводить заняття з елементами тренінгу на розвиток комунікативних навичок. Подолання тривожності та ін.
  • Здійснює психологічний супровід дітей з ООП в системі інклюзивного навчання.
  • Надає індивідуальні та групові консультації.

Фото без опису

Семещенко Марина - логопед.

  • Використовує артикуляційну гімнастику за методикою Е. Краузе
  • Володіє технікою логопедичного масажу
  • Працює за системою виховання Нікітіних з формування тактильних та кінетичних відчуттів.
  • Розвиває загальну та дрібну моторику за методикою М.Монтессорі з аутичними дітьми.
  • Допомагає розвивати пасивний та активний словник.
  • Надає індивідуальні консультації.

Фото без опису
Глиняний Дем'ян Петрович - реабілітолог.

Досвід роботи: 2 роки

Методи реабілітації:

  • Мобілізація
  • Техніка постізометричної релаксації
  • Лікувальна гімнастика
  • Масажна терапія
  • Механотерапія
  • Вісцеральна терапія
  • ЛФК


Фото без опису
Каримова Муніра Хамідівна - дефектолог

  • Володіє діагностичним інструментарієм по визначенню проблем розвитку пізнавальної сфери та наявності навчальних труднощів,
  • Володіє методами розвитку пізнавальної сфери та формування навчальних навичок
  • Проводить заняття з урахуванням індивідуальних, вікових та психологічних особливостей дитини
  • Проводить заняття на формування, розвиток, корекцію навчальних та комунікативних навичок, навчальної поведінки
  • Надає консультації батькам, вчителям, вихователям, асистентам вчителів та вихователів, спеціалістам, керівникам закладів освіти.

 

Телефон КЗ “Інклюзивно-ресурсний центр” Феодосіївської сільської ради: 050 539 69 50

 

Знайти  КЗ “Інклюзивно-ресурсний центр” Феодосіївської сільської ради та подати заяву можна тут


« повернутися

Код для вставки на сайт

Створення нового проекту

Ви можете вказати варіанти відповідей для голосування, якщо це потрібно.

Додати файл
Додати файл
Додати файл
Додати файл
Увага! З метою недопущення маніпуляцій суспільною думкою редагування ТА ВИДАЛЕННЯ даного проекту після його збереження буде не можливим! Уважно ще раз перевірте текст на предмет помилок та змісту.

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Авторизація

УВАГА!

Шановні користувачі нашого сайту. В процесі авторизації будуть використані і опубліковані Ваші:

Прізвище, ім'я та по батькові, Email, а також регіон прописки.

Решта персональних даних не будуть зберігатися і не можуть бути використані без Вашого відома.

Погоджуюсь на передачу персональних даних