У громаді відкрили Інклюзивно-ресурсний центр

Дата: 14.02.2022 09:28
Кількість переглядів: 1125

 

З 1 січня 2022 року свою роботу розпочав новий комунальний заклад Феодосіївської сільської ради - Інклюзивно-ресурсний центр (далі - ІРЦ). Його основним завданням є забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами на здобуття освіти у рівних з іншими учнями умовах. Для цього фахівці Центру не лише проводять комплексну оцінку розвитку дитини та забезпечують їй відповідний кваліфікований супровід, але й надають рекомендації закладам освіти щодо програми навчання та розроблення індивідуальних програм розвитку.

Фото без опису

У школах та дитсадках нашої громади за інклюзивною формою навчається 7 дітей, ще 4 - в процесі діагностичного вивчення. Держава передбачає кошти для їх супроводу із субвенції на підтримку інклюзивного навчання: доплата педагогам за роботу в інклюзивних класах, оплата корекційно-розвиткових занять та закупівля обладнання і дидактичних матеріалів.

Фахівці ІРЦ, на прохання батьків, здійснюють комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини з особливими освітніми потребами. І уже на її основі призначають індивідуальний  кваліфікований супровід, який складається з надання рекомендацій закладам освіти, де навчається дитина, консультування батьків щодо особливостей її розвитку, визначають потребу в асистенті учня чи його супроводі та безпосередньо надають корекційно-розвиткові послуги.

Важливим моментом у роботі фахівців ІРЦ є надання консультативної, психологічної допомоги батькам дітей з ООП у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку їх дитини та підвищенні обізнаності щодо організації їх навчання та виховання.

Директор ІРЦ - Людмила Крюкова. Нині вона уже встигла налагодити співпрацю з усіма закладами дошкільної та загальної середньої освіти з метою надання консультативної роботи керівникам, педагогічним працівникам, фахівцям, батькам дітей з ООП щодо організації корекційної допомоги таким дітям в закладах освіти Феодосіївської громади.

ІРЦ співпрацює зі службою у справах дітей, відділом соціального захисту населення та закладами охорони здоров’я з метою виявлення дітей з особливостями розвитку та надання їм кваліфікованої допомоги.

За перший місяць роботи фахівці закладу вже встигли провести 8 комплексних оцінок розвитку дітей з ООП, батьки яких звернулись до ІРЦ.

Фото без опису

Людмила Крюкова - директор ІРЦ.

Досвід роботи на посаді практичного психолога Києво-Святошинського районного навчально-методичного центру практичної психології та дошкільних навчальних закладів (21 рік).

Має кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» та звання «практичний психолог-методист».

Консультант психолого-медико-педагогічної консультації (17 років).

“Працюючи на посаді практичного психолога та консультанта ПМПК чи не щодня зустрічалася з родинами, які виховують дітей із порушеннями психічного чи сенсорного розвитку. На їх долю випало нелегке випробування, що кардинально змінює життя, устрій, стосунки, мотиви в родині і її найближчому оточенні. На їх тернистому шляху «лікарні-центри-соцзабези-виконкоми-інші» на той час доводилося часто чути слова вдячності за пораду, підказку, спрямування до спеціалістів чи рекомендацію.

Це навчило мене не лише співчувати чужій біді, а й надавати змістовну консультацію батькам, здійснювати діагностичне вивчення особливостей розвитку пізнавальної, емоційно-вольової та соціально-педагогічної сфери дитини, допомагати педагогам в організації навчально-виховного процесу з дітьми, що мають особливості розвитку.

Особливу увагу я приділяла виявленню дітей з особливими освітніми потребами раннього віку, ділилася своїм досвідом з колегами – практичними психологами ЗДО та вчителями-логопедами закладів освіти району. З цієї тематики провела багато семінарів - практикумів, круглих столів, тренінгових занять з практичними психологами, вчителями-логопедами, вихователями, батьками.

Для цього проходила додаткове навчання й опанувала сучасні технології «Психосоматика», «Арт-терапія», «Школа порозуміння», «Наративна психологія», «Сімейні цінності» «Освіта дітей з ментальними порушеннями» (наявні сертифікати).

Здобула навички роботи з нормативно-правовою документацією, методичними посібниками, базами даних, навчилася ділового спілкування та організації й плануванню діяльності у методичній роботі.

Виконуючи роботу керівника методичного об’єднання практичних психологів та соціальних педагогів закладів дошкільної освіти сприяла збагаченню та найкращому використанню знань і досвіду працівників.” - ділиться своїм досвідом Людмила Крюкова.

 

Стратегію розвитку комунального закладу «Інклюзивно-ресурсний центр» Феодосіївської сільської ради вбачає у:

- забезпеченні права доступу до освіти дітей з особливостями психофізичного розвитку, створенні ефективних умов для забезпечення інтелектуального, соціального, морального і фізичного розвитку кожної особистості;

- Подоланні психологічного бар'єра неприйняття дитини з інвалідністю чи з особливостями розвитку у колективі однокласників, їх батьків, педагогів. Формуванні в громадах системи цінностей, що викликають співчуття, милосердя, співучасть, взаємодопомогу, доброту.

- орієнтації на ефективне використання збережених систем і функцій дитини з ООП, здатних взяти на себе компенсаторно-корекційне навантаження, цілеспрямованому розвитку психічних процесів, що обумовлюють рівень опанування знань, умінь і навичок та відповідну освіченість дитини, її інтеграцію в суспільство.

- Сприянні та розвитку інклюзивного простору в закладах дошкільної та середньої освіти територіальної громади, допомозі командам психолого-педагогічного супроводу закладів освіти в організації навчально-виховного процесу дитини з особливостями розвитку у пошуках гнучких і цікавих методів та прийомів подачі матеріалу, оцінюванні, врахуванні сильних сторін та потреб учня.

- Співпраці з провідними науково-педагогічними установами та фахівцями в галузі спеціальної педагогіки та психології, корекційної освіти з метою впровадження нових ефективних технологій навчання та інтеграції дітей, що мають порушення розвитку.

Фото без опису

Давиденко Оксана - практичний психолог.

  • Володіє психодіагностичним інструментарієм по визначенню готовності дітей до навчання в школі.
  • Володіє методами арттерапії та психоматики.
  • Займається профорієнтацією старшокласників.
  • Проводить просвітницьку діяльність з батьками.
  • Проводить заняття з елементами тренінгу на розвиток комунікативних навичок. Подолання тривожності та ін.
  • Здійснює психологічний супровід дітей з ООП в системі інклюзивного навчання.
  • Надає індивідуальні та групові консультації.

Фото без опису

Семещенко Марина - логопед.

  • Використовує артикуляційну гімнастику за методикою Е. Краузе
  • Володіє технікою логопедичного масажу
  • Працює за системою виховання Нікітіних з формування тактильних та кінетичних відчуттів.
  • Розвиває загальну та дрібну моторику за методикою М.Монтессорі з аутичними дітьми.
  • Допомагає розвивати пасивний та активний словник.
  • Надає індивідуальні консультації.

Фото без опису
Глиняний Дем'ян Петрович - реабілітолог.

Досвід роботи: 2 роки

Методи реабілітації:

  • Мобілізація
  • Техніка постізометричної релаксації
  • Лікувальна гімнастика
  • Масажна терапія
  • Механотерапія
  • Вісцеральна терапія
  • ЛФК


Фото без опису
Каримова Муніра Хамідівна - дефектолог

  • Володіє діагностичним інструментарієм по визначенню проблем розвитку пізнавальної сфери та наявності навчальних труднощів,
  • Володіє методами розвитку пізнавальної сфери та формування навчальних навичок
  • Проводить заняття з урахуванням індивідуальних, вікових та психологічних особливостей дитини
  • Проводить заняття на формування, розвиток, корекцію навчальних та комунікативних навичок, навчальної поведінки
  • Надає консультації батькам, вчителям, вихователям, асистентам вчителів та вихователів, спеціалістам, керівникам закладів освіти.

 

Телефон КЗ “Інклюзивно-ресурсний центр” Феодосіївської сільської ради: 050 539 69 50

 

Знайти  КЗ “Інклюзивно-ресурсний центр” Феодосіївської сільської ради та подати заяву можна тут


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Створення нового проекту

Ви можете вказати варіанти відповідей для голосування, якщо це потрібно.

Додати файл
Додати файл
Додати файл
Додати файл
Увага! З метою недопущення маніпуляцій суспільною думкою редагування ТА ВИДАЛЕННЯ даного проекту після його збереження буде не можливим! Уважно ще раз перевірте текст на предмет помилок та змісту.

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Авторизація

УВАГА!

Шановні користувачі нашого сайту. В процесі авторизації будуть використані і опубліковані Ваші:

Прізвище, ім'я та по батькові, а також регіон прописки.

Решта персональних даних не будуть зберігатися і не можуть бути використані без Вашого відома.

Погоджуюсь на передачу персональних даних